fbpx

Hoe Je Online Marketing Funnel Op Te Zetten

Online Marketing Funnel

Ongeacht wat je product of dienst is waar je online klanten voor wilt aantrekken. Zonder een gestructureerde Online Marketing Funnel is het lastig om de resultaten te behalen die je graag wilt behalen.

En ik ga je zometeen uitleggen hoe je je funnel het beste op kunt gaan zetten om onbeperkt leads en klanten voor jouw producten en diensten aan te kunnen trekken , maar voor ik dat ga doen wil ik toch eerst even, in het naar mijn mening, overhypte woord Online Funnel duiken.
En wat een ​Online Marketing Funnel nu echt is.

Je ​ Online Marketing Funnel is heel simpel gezegd het complete systeem wat je gebruikt om iemand van bezoeker op je website te converteren naar lead en uiteindelijk naar betalende klant van jouw producten of diensten.

En daarbij maakt het niet uit wat je product of dienst is.

Zolang je een product of dienst biedt wat een toegevoegde waarde heeft voor de eindgebruiker, ( jouw potenetiele klant) en deze potentiele klant zich online begeeft je (en wie is er vandaag de dag nou niet online??) kun je een Online Marketing Funnel inzetten om onbeperkt klanten aan te trekken.

En hoewel mensen worden verleid om te geloven dat er een soort van “magische ​toverstokje” is waardoor je van de ene op de andere dag mega veel klanten online gaat krijgen, ben je er vast en zeker al achter dat het niet helemaal zo werkt.

je Online funnel is veel en veel meer dan enkel een website met een verkooppagina of een registratie link naar een webinar waar je je product/ of dienst aanbiedt en verkoopt.

Om consistent en voorspelbaar op dagelijkse basis klanten aan te trekken heb je een strategie nodig waarmee je je onderscheidt van ieder ander die een zelfde of soortgelijk product of dienst promoot of verkoopt.

En nee, een berichtje op ​Facebook plaatsen met een link naar je verkoop pagina en HOPEN dat je een klant krijgt is geen strategie.

Wanneer je het vanuit het standpunt van je potentiële klant bekijkt vraag je dan eens af: ​

  • Waarom zou je (nu nog) potentiële klant juist van jou kopen en niet van een ander?
  • wat maakt jou anders, hoe kan jij hen beter helpen, of sneller dan al die anderen op het Internet met een zelfde of soortgelijk product of dienst?
  • Hoe kan jij de Go-To person en betrouwbare adviseur worden voor jouw doelgroep?

Om die betrouwbare adviseur van je doelgroep te worden zul je uiteraard eerst haarfijn moeten weten wie die ideale klant is die je wilt aantrekken.

Wat is het exact dat zij willen, wat zijn hun hindernissen en pijnpunten?
Wat is hun interne dialoog die hen juist tegenhoudt om in te gaan op je aanbod?
En wat zijn de gedachten die zij hebben die hen uiteindelijk juist zullen motiveren om volmondig “ja” te zeggen tegen jouw aanbod?

Nog voor dat je er zelfs maar over denkt om hen je product aan te bieden zul je eerst een realtie met hen op moeten bouwen, gebaseerd op integriteit en vertrouwen.
En de beste manier om dat te doen is door hen heel veel waarde te geven die hen een stap dichter bij het door hen gewenste doel brengt.

​Je ideale klant is niet zozeer op zoek naar een specifiek product of een specifieke dienst.

Hij of zij is op zoek naar een oplossing.
Ze willen niet zozeer meer informatie, ze willen vooral een transformatie.

En als ondernemer is dat exact wat jij doet.
Je helpt jouw klanten bij het verkrijgen van een transformatie.
Ongeacht het product of dienst wat je ​biedt.

​​En zo zou je je hele marketing moeten benaderen.
Het is een extreem krachtige strategie, die je met kop en schouders boven je “concurrentie” uit doet stijgen.

Wanneer je elke dag aan je business werkt vanuit het standpunt

“Hoe Kan Ik Mijn Ideale Klant Het Beste Helpen” 

​In plaats van “Hoe kan ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk verkopen.”

Dan hoef je je nooit zorgen te maken over waar je volgende maand je klanten vandaan kunt halen om er voor te zorgen dat je je rekeningen kunt betalen.

Door je klanten te helpen bij het verkrijgen van een oplossing, en hen vooraf veel waarde te geven zul je mensen “aantrekken” die van jou willen kopen, en dat is iets anders dan aan hen verkopen.

en zelfs wanneer de tips die je met je publiek deelt op je blog, op facebook of waar dan ook, voor jou misschien simpel en logisch lijken, hoeft dat voor je potentiele klant helemaal niet zo simpel of logisch te zijn.

Anders zouden ze immers niet op zoek zijn naar een oplossing toch?

De 5 Pilaren Van Je Online Marketing Funnel

​Je gehele Online Funnel is gebouwd op 5 pilaren. En ik kan je beloven wanneer je één van deze pilaren mist dan zul je altijd blijven worstelen, of erger nog helemaal geen klanten aan trekken.

  1. Content.
    Je zult waardevolle content moeten plaatsen op je blog, op social media, in video's of waar dan ook welke is afgestemd op datgene waar jouw ideale klant naar op zoek is.
    En dit begint uiteraard met het begrijpen van wie die klant is. ( ​Zoals hierboven omschreven.)
  2. Lead ​Generatie
    Om uiteindelijk een consistente en voorspelbare stroom aan betalende klanten te hebben voor jouw producten of diensten heb je leads nodig, ​Echter niet alle leads zijn gelijk, je wilt uiteraard mensen op je lijst die oprecht geinterresseerd zijn en die klaar zijn om de volgende stap te zetten. Focus dus eerst op kwaliteit en de kwantiteit komt daarna.
  3. Overbrug De Kloof
    ​Tussen het punt waar je potentiële klant nu staat en het punt waarop hij/zij daadwerkelijk ja zegt tegen jou en jouw product of dienst koopt zit een kloof.
    En die kloof zul je eerst moeten overbruggen.
    je potentiële klant heeft een aantal overtuigingen en deze overtuigingen kunnen hem of haar tegenhouden om  ​volmondig JA te zeggen, of hen juist motiveren om de volgende stap te zetten.
    Je zult dus eerst de belemmerende overtuigingen die hen tegenhouden om moeten zetten naar overtuigingen die hen motiveren.
    en dit lijkt misschien ingewikkeld , maar wanneer je haarfijn weet WIE je ideale klant is, dan is het bijna of je hun gedachten kunt lezen en dan wordt het héél eenvoudig.
  4. Je Conversie Strategie
    ​Je krijgt alleen betaald voor jouw producten/diensten wanneer er een financiële transactie plaatsvind.
    ​En die financiële transactie vind alleen plaats wanneer jouw potentiële klant het GEVOEL EN HET VERTROUWEN heeft dat hetgeen waar hij voor betaald voor hem van meer waarde is dan het bedrag wat hij er voor geeft,  ​en hem/haar dichter bij het door hem​/haar ​gewenste ​doel brengt.
    ( lees dat stukje nog een paar keer over, want dit is waar het werkelijk om draait)
    Dit is ook het stukje waar zo onzettend veel mensen worstelen. ze hebben geen​ ​strategie die ​de potentiele klant s​ystematisch converteert naar betalende klant.
    Ze zijn bang om om de verkoop te vragen en proberen het te vermijden in de hoop dat de prospect uit zichzelf ​de portomonee of creditcard tevoorschijn haalt.
  5. Traffic: 
    En dit is de laatste stapin het opzetten van je Online Marketing Funnel.
    ​Traffic is wat pilaar 1 t/m 4 in beweging brengt. Het is als het ware de benzine van je race auto.​
    Er zijn talloze manieren om gericht verkeer naar je website te sturen en je kunt zoveel bezoekers op je site krijgen als je maar wilt.
    echter wanneer je de eerste 4 pilaren niet op zijn plek hebt staan dan kun je zoveel advertentie splaatsen als je maar wilt, maar je zult nooit de resultaten behalen die je werkelijk wilt behalen.​

Wanneer je niet de aantallen klanten aantrekt in jouw business die jij graag wit, dan is het in 99% ​van de gevallen te wijten aan het feit dat één (of meerdere van de eerste 4 pilaren niet goed staan.

​Zet je Online Marketing Funnel op de juiste manier op ​door het toepassen van deze tips. En creëer een systeem wat je potentiële klant automatisch van bezoeker op je site naar betalende klant brengt.

In de gratis stap voor stap training leg ik je precies uit hoe je dat gaat doen.
​Vul hieronder gewoon je gegevens in en dan ​kan ook jij je ​ binnen no-time je Online Marketing Funnel up and running hebben.