Loading…

Marketing Strategie Voor Netwerk Marketers

Het hebben van succes in Netwerk Marketing draait allemaal om het aantrekken van, en het maken van connecties  met de juiste mensen voor je product en business.

Voordat mensen je product afnemen of bij je inschrijven zul je eerst een relatie op moeten bouwen met je publiek zodat mensen je leren kennen, en voldoende vertrouwen krijgen om je producten bij je af te nemen en/of in te schrijven in je business.

Wanneer je wilt dat mensen je producten afnemen dan is het belangrijk dat ze je leren kennen, dat er een klik is, en dat ze je vertrouwen in de zin van dat ze weten dat jij degene bent die hen kan helpen bij het oplossen van een probleem wat zij hebben, of het bereiken van een bepaalde doelstelling die ze willen bereiken.

En de meest krachtige manier om dat te doen is door middel van Content Marketing.

Waarom Content Marketing Zo Krachtig Is Voor Netwerk Marketers.

Door gebruik te maken van content marketing kun je heel gericht gaan werken en je richten op een specifieke groep mensen.

En laat me dat verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

Stel je promoot een gewichtsbeheersing product.
Nu kun je natuurlijk heel breed en algemeen te werk gaan waarbij je iedereen probeert te bereiken die een paar ( of meer) kilo kwijt wil. Of je kunt je doelgroep gaan verfijnen en je gaan richten op bijv. overgewicht na een zwangerschap.

Hoewel de eerste doelgroep natuurlijk vele malen groter is, is dat ook waar de meeste netwerk marketers met een gewichtsbeheersing product zich op richten.
Je maakt het jezelf nu ontzettend moeilijk om je te onderscheiden van al die duizenden anderen die een gewichts– beheersings- product promoten.
En behalve dat er veel Netwerk Marketing bedrijven zijn met duizenden distributeurs in Nederland en België die zich allemaal fanatiek op die zelfde doelgroep storten, vind je bij de drogist en bijna alle supermarkten soortgelijke producten voor gewichtsbeheersing.
Je zult dus van héle goede huize moeten komen om binnen deze doelgroep een florerende business op te kunnen bouwen die je voorziet van voldoende inkomsten om van te kunnen bestaan.

Bekijk Het Vanuit De Ogen Van Je Prospect

Wanneer je het bekijkt vanuit de ogen van je prospect dan heeft deze natuurlijke een enorme keus aangaande producten en methoden om met dit voorbeeld, zijn/haar gewenste gewicht te bereiken.

Wat je jezelf dan ook af dient te vragen is: “Waarom zou deze persoon juist bij mij deze specifieke producten af moeten nemen?”
“Waarom zou deze persoon niet gewoon naar de dichtstbijzijnde drogist gaan om een soortgelijk product te kopen?”

Dus met andere woorden wat maakt jou en jouw product anders?

Richt Je Op Een Specifieke Doelgroep

Door je doelgroep verder te verfijnen,  door je bijvoorbeeld te richten op de jonge moeders die moeite hebben om de laatste zwangerschaps- kilo’s kwijt te raken, onderscheid je je al direct van al die anderen met een gewichtsbeheersingsproduct.

Laten we ook dit weer eens bekijken vanuit de ogen van je prospect.

Stel je bent net moeder geworden maar ondanks dat je ontzettend je best doet lukt het je maar niet om die (laatste) extra kilo’s die je erbij gekregen hebt gedurende de zwangerschap kwijt te raken.

Wanneer je nu online  gaat zoeken naar een oplossing en een blog tegenkomt die specifiek gericht is op “overgewicht na een zwangerschap”, dan is er natuurlijk direct een herkenning omdat het gaat over het specifieke probleem wat jij als jonge moeder hebt.

Voor jou als marketer betekent dat niet alleen dat je je direct onderscheidt van al die duizenden anderen die een zelfde of soortgelijk product promoten, maar het betekent ook dat je persoonlijke “Brand” opbouwt, oftewel jezelf neerzet als de Go To person op het gebied van gewichtsbeheersing.

Zoals eerder aangegeven kopen mensen alleen je product van je  als ze er vertrouwen in hebben dat jij degene bent die hen kan helpen hun doel te bereiken.

Door je te richten op een specifieke gedefinieerde doelgroep maak je het jezelf vele malen makkelijker om een relatie op te bouwen met je prospect. Uiteindelijk  kopen mensen jou en niet zozeer jouw product.

Denk er maar eens over na.
Wat spreekt je het meeste aan, een blogbericht, video, facebook post etc die algemene informatie geeft over een nogal breed onderwerp?
Of een blogbericht, video, facebook bericht etc wat is afgestemd op jouw persoonlijke behoefte? En de schrijver van het bericht exact in gaat op datgene waar jij eventueel tegen aan loopt en daar oplossingen en tips voor biedt?
( in dit voorbeeld het verliezen van gewicht na een zwangerschap)

Wordt De Go-To Person Voor Jouw Specifieke Doelgroep.

Als je als de Go To person voor jouw product gezien wilt worden, en er zeker van wilt zijn dat je altijd voldoende klanten aan kunt trekken voor jouw producten richt je dan op een specifieke doelgroep en creëer content die speciaal gericht is op die doelgroep.

Die content kan natuurlijk van alles zijn, blogberichten, video’s, webinars, podcasts, social media etc. etc.
Waar het vooral omgaat is dat al je content draait om die ene specifieke doelgroep.

Geef waardevolle tips en informatie in die blogberichten.
Creëer op je blog een aanmeld formulier voor je nieuwsbrief waarin je nog meer waardevolle tips geeft helemaal gericht op je specifieke doelgroep.
Niet alleen is het dan vrij eenvoudig om een enorme emaillijst op te bouwen, maar je prospects zullen contact met jou op nemen.

Ongeacht met welk bedrijf je samenwerkt of wat voor product je ook promoot.
Ik ben er zeker van dat je product geweldig is en doet wat het belooft, en ook dat je compensatieplan super is.
Dit is echter niet genoeg, de concurrentie op het Internet en Facebook is enorm.
Je zult je moeten kunnen onderscheiden van al die andere marketers met een zelfde of soortgelijk product.
En de beste manier om dat te doen is door je te richten op een specifieke doelgroep en waardevolle inhoud (content) op je Blog te plaatsen gericht op die specifieke doelgroep.

Begin met het plaatsen van waardevolle content gericht op je specifieke doelgroep.
Bouw je email lijst op, en bouw van daaruit eerst je klantenbasis op,dit zorgt voor je directe inkomen.
Wanneer je klanten de resultaten behalen en enthousiast zijn over het product dan is het voor jou vrij éénvoudig en een kleine stap om hen in te schrijven voor je zakelijke mogelijkheid.

Welke methode gebruik jij om je boodschap voor het juiste publiek te krijgen?
Of wat houdt je tegen om content te creëren voor je specifieke doelgroep?
Is het dat je niet weet waarover je moet schrijven, of waar je moet beginnen?
Laat het me weten in een reactie hieronder.

Vind je dit bericht waardevol vergeet dan niet onze Facebook pagina te “liken”en dit bericht te delen.

Wil je leren hoe je via het internet de juiste mensen aan gaat trekken voor jouw business?
Meld je dan nu aan voor de Gratis MLM Insider Succes Training en ontdek hoe deze direct toepasbare strategieën je kunnen helpen meer gekwalificeerde leads en inschrijvingen aan te trekken.
Vul hier je gegevens in en begin vandaag nog!
De lessen zijn simpel, eenvoudig te volgen en direct toepasbaar.

 Start Direct Nu Het Nog Gratis Is!

Vul hieronder simpelweg je gegevens in en we sturen je direct toegang tot je training.

 

 

Geef een reactie