Loading…
MLM Prospects

Hoe Met Sceptische MLM Prospects Om Te Gaan

MLM Prospects -Tips Om Bezwaren Te Weerleggen

Laten we eerlijk zijn, er kan niets zo lastig zijn in je Marketing  Business dan het omgaan met sceptische prospects.

Je hebt je prospect door je hele marketing funnel heen geloodst en je bent op het punt aangekomen dat je om de verkoop of inschrijving vraagt.

Tot hier ging het goed, alleen nu komt je prospect met een aantal bezwaren, en je bent bang dat je je prospect gaat verliezen.

Wat nu?
Wat je je vooral goed moet realiseren is dat als je al zover bent gekomen dat je prospect je presentatie heeft gezien of gehoord, en met jou het gesprek aan gaat dat je prospect zeer zeker geïnteresseerd is in hetgeen je te bieden hebt.

Zou je prospect niet geïnteresseerd zijn dan was je niet zover gekomen.

Het is nu dan ook jouw taak als marketeer om erachter te komen wat het werkelijke bezwaar van je prospect is, en dit bezwaar te weerleggen zodat je je prospect kunt helpen een juiste beslissing te nemen gebaseerd op hetgeen je prospect nodig heeft of wil.

Bezwaren van je prospect zijn 99% van de gevallen gebaseerd op angst. Angst, omdat je prospect niet zeker weet of hij of zij de juiste beslissing neemt.

Deze angst is vrij eenvoudig te overkomen wanneer je onderstaande in de gaten houdt en vooral toepast.

Ken Je Product Of Dienst

En met ken je product bedoel ik niet de samenstelling, maar wel de eigenschappen. Dus met andere woorden wat kan je product wel en wat kan het niet, welke resultaten geeft het en wat kan je prospect realistisch van je product of dienst verwachten.

Je zult zeker vragen krijgen en wanneer je je product door en door kent kun je al deze vragen in alle eerlijkheid beantwoorden.

Ken Je MLM Prospects

Weten wie je prospect is, is van het allergrootste belang nog voordat je je producten gaat vermarkten. En dan bedoel ik:
Waar is je prospect naar op zoek? Wat zijn de problemen die hij of zij heeft waar jouw product/dienst een oplossing voor biedt?

Wat is het dat hij of zij werkelijk wil? Wanneer je je prospect werkelijk goed kent dan zul je minder bezwaren hebben omdat je deze al in je presentatie kunt verwerken.

Is je prospect toch nog sceptisch dan betekent dat niet meer dan dat hij op dat moment niet helemaal zeker is of hetgeen je te bieden hebt daadwerkelijk de oplossing is voor zijn “probleem”.

Wees Oprecht Enthousiast

Wanneer je zelf niet enthousiast bent of gelooft in het product of dienst wat je vermarkt, dan pikt je prospect dit feilloos op.
En dat zal alleen maar meer bezwaren van je prospect oproepen.

Dit komt terug op “Ken Je Product” . wanneer je zelf overtuigd bent van de werking van je product/dienst en de voordelen die het voor je prospect heeft is het héél eenvoudig om daar oprecht enthousiast over te zijn.

Heb Empathie

Empathie is iets anders als sympathie, empathie wil zeggen dat je begrijpt dat je prospect sceptisch is, maar dat wil niet zeggen dat je het er mee eens bent, of dat je in zijn gevoel meegaat. Je begrijpt wat je prospect zegt en denkt, maar gaat daar gevoelsmatig niet in mee.

Laat me dat verduidelijken aan de hand van een voorbeeld. Stel je zit midden op zee op een boot en ziet dat er iemand ziek wordt, wanneer je nu sympathie zou hebben, dan zou je samen met de zieke over de reling hangen om je ontbijt eruit te gooien.

Echter wanneer je empathie toont dan begrijp je dat die persoon zich alles behalve lekker voelt en je gaat een emmer halen of vraagt of je hem kan helpen.

Bij sympathie ga je dus mee in het gevoel en gedachten gang van je prospect ( wat niemand verder helpt) en bij empathie heb je begrip en kom je met een oplossing.

Identificeer De Bezwaren Van Je MLM Prospects

Om een bezwaar te kunnen weerleggen zul je het eerst moeten identificeren. Het identificeren van een bezwaar doe je door heel goed te luisteren naar wat je prospect zegt, en vooral ook niet zegt. Herhaal wat je prospect heeft gezegd en vraag daar een bevestiging op van je prospect.

Isoleer Het Bezwaar

Het isoleren van een bezwaar is iets anders dan het identificeren van een bezwaar. Bij het identificeren geef je aan, aan je prospect dat je erkent dat hij sceptisch is en waarom.

Bij het isoleren van het bezwaar zeg je eigenlijk tegen je prospect; “oke ik begrijp dat je om reden XYZ sceptisch bent, maar als ik je kan helpen dat op te lossen kunnen we dan door met de deal” Je zegt dit uiteraard niet letterlijk maar daar komt het wel op neer.

Je wilt met het isoleren van het bezwaar zeker weten dat er niet nog meer bezwaren gaan komen waardoor je in rondjes blijft draaien en je geen beslissing krijgt van je prospect.

Weerleg Het Bezwaar

Het weerleggen van het bezwaar van je prospect is niet meer dan het geven van een logische oplossing voor de op angst gebaseerde gedachte die je prospect als bezwaar ziet.

Mensen kopen voornamelijk vanuit emotie en rechtvaardigen de aankoop met logica. Laat dus ook aan je prospect zien dat de aankoop van je product of dienst een logische oplossing is voor hetgeen hij of zij zoekt.

Sluit Het Af

Nu je zover bent dat je het bezwaar geïdentificeerd, geïsoleerd en weerlegt hebt, is het tijd om het af te sluiten. en dat wil niet meer zeggen dan dat je om een bevestiging vraagt van je prospect dat hij of zij begrijpt wat je zojuist hebt gezegd in het weerleggen van het bezwaar, zodat je door kunt naar de volgende stap:

MLM Prospects

Vraag Om De Verkoop

Het is een fabeltje om te denken dat je prospect automatisch zijn portemonnee of creditcard trekt.

Je zult de deal werkelijk af moeten sluiten en je prospect om de verkoop moeten vragen. Je prospect zoekt in jou een leider die hem of haar helpt een juiste beslissing te nemen. En daar heb je hem of haar al de hele tijd naar toe geleid, het is nu dan ook niet meer dan normaal dat je de laatste stap zet en om het geld vraagt en de verkoop daadwerkelijk afsluit.

Vraag dus om een beslissing.

Pas bovenstaande stappen toe in je closing proces en je zult zien dat het omgaan met sceptische MLM prospects eenvoudiger is als je misschien dacht.

Vond je dit artikel behulpzaam? Laat dan hieronder een reactie achter en deel het op Facebook

Wil je je Business op een eenvoudige manier laten groeien? Meld je dan nu aan voor de Gratis Insider Succes Training

Start Direct Nu Het Nog Gratis Is


Vul hieronder simpelweg je gegevens in en we sturen je direct toegang tot je training.

 

 

Geef een reactie