Loading…

Hoe Je Producten Onweerstaanbaar Te Maken Voor Klanten

Moeite om online nieuwe klanten te vinden voor je producten? Pas deze tips toe om meer klanten aan te kunnen trekken.

Zijn Jouw Producten/Diensten Onweerstaanbaar Voor Jouw Prospects?

Wanneer potentiële prospects voor het eerst op je website komen is de kans groot dat ze nooit eerder gehoord hebben van hetgeen je promoot. Wat je vooral wilt is dat, tegen de tijd dat ze je webpagina gelezen hebben, ze zich afvragen hoe ze ooit zonder je product/service hebben gekunnen.

Verlangen naar je product/service creëren kan op meerdere verschillende manieren bereikt worden. Maar de meest effectieve manier is om te laten zien dat jouw product/service de perfecte oplossing is voor een ergerlijk probleem wat je prospect heeft.

Laat me je een voorbeeld geven, stel dat je een zeer effectieve methode promoot om te stoppen met roken. Dan wil je je webpagina zo opzetten dat jouw methode de snelste, eenvoudigste en meest effectieve methode is om permanent te stoppen met roken.

De Pre-Sold Prospect

Er is een geheim dat bijv. auto verkopers en de meest succesvolle marketers weten, maar dat doorgaans niet gedeeld wordt met de “gemiddelde” marketer.

Mensen lopen geen auto showroom binnen omdat ze geen auto willen kopen. In bijna alle gevallen, zijn ze daar omdat ze de beslissing al genomen hebben dat ze een nieuwe auto willen en ze het geld of het krediet hebben om die auto te kopen. En meestal is het dan ook zo dat ze graag zo snel mogelijk in die nieuwe auto willen rijden.

Het zelfde concept geldt wanneer prospects op je webpagina komen. Het is alsof ze in jouw showroom komen. Ze zijn daar echt niet per toeval gekomen, ze zijn daar omdat ze op zoek zijn naar hetgeen jij te bieden hebt.

Jouw taak is het dan dus ook om je prospects te helpen datgene te doen wat ze in eerste instantie al wilden doen.

En de eenvoudigste en effectiefste manier om iemand te helpen een beslissing te nemen is door een beroep te doen op hun emoties.Maak gebruik van technieken zoals bijv; Story telling, social proof en scarcity  om in te spelen op de gevoelens van je prospect en hen aan te moedigen de actie te ondernemen die je wilt.

Hoe Je Product Te Omschrijven 

In je omschrijving van hetgeen je promoot hoef je niet veel tijd te besteden aan details tenzij ze rechtstreeks te maken hebben met de emotionele voortgang in je verhaal.

Mensen hoeven niet te weten dat je ebook 425 pagina’s bevat, of de lengte van elke video in je video serie.
Dit zijn allemaal eigenschappen van je product geen voordelen. De omschrijvende woorden die je gebruikt om je product te promoten dien je te gebruiken om je prospects te helpen een beslissing te nemen.

Eigenschappen vs Voordelen

De meeste mensen zijn niet zo geïnteresseerd in de naam van je product. Wat ze werkelijk willen weten is in welk opzicht het hun leven beter maakt.Dus in plaats van te focussen op de eigenschappen van het product, wil je je vooral richten op alle voordelen die je prospect ervaart wanneer hij/zij je product koopt.feature-or-benefit2

features tell but benefits sell!

Bijvoorbeeld, wanneer je een afslankproduct promoot, dan zijn je lezers doorgaans niet zo zeer geïnteresseerd in de ingrediënten van je product, of hoe vaak ze je product dagelijks moeten gebruiken. Ze zijn vooral geïnteresseerd in wat het voor hen doet, welk resultaat het hen geeft en hoe snel.

De Kracht Van Omgekeerde Psychologie

Een andere zeer krachtige techniek is gebruik maken van omgekeerde psychologie om  het verlangen naar je product bij je lezers nog meer te motiveren.

Je kunt dit doen door tegen het einde van je bericht je lezer te vertellen dat dit specifieke product misschien niet voor hen geschikt is. Laten we zeggen dat je bijvoorbeeld ebook of e-course promoot die gericht is op het verbeteren van je liefdesleven en het vinden van de perfect partner. aan het einde van je bericht kun je dan aangeven dat wanneer je lezer er ( nog) niet klaar voor is om een emotionele connectie te maken met iemand anders, of bang zijn zich te commiteren in een liefdesrelatie, dat deze cursus of e-book op dit moment niet voor hen geschikt is.
Dit plaatst je lezer in een “verdedigende” positie omdat dit juist de voordelen zijn waar hij of zij naar op zoek is. Anders waren ze immers niet op zoek naar je product en hadden ze je pagina niet gelezen. Soms kan hen dit juist motiveren om direct een beslissing te nemen om je product aan te schaffen.

Wil je meer tips en strategieën leren om meer klanten te kunnen vinden, en hoe je prospects genereert die klaar zijn om van je te kopen, meld je dan nu aan voor de Gratis  Online Marketing Training. En start vandaag nog met het laten groeien van je Business op een simpele manier.

Start Direct Nu Het Nog Gratis Is


Vul hieronder simpelweg je gegevens in en we sturen je direct toegang tot je training.

Welke effectieve technieken gebruik jij om meer klanten voor je producten te krijgen?

Geef een reactie