Loading…
List Building

Een Email Lijst Bouwen Kan Simpel Zijn!

We horen voortdurend “the money is in the list,” maar hoe werkt dat nu echt? Hoe kun je je eigen email lijst opbouwen, vooral als je een beperkt budget hebt? 

List Building Makkelijk Gemaakt

List Building

 

Als het aankomt op Online kunnen slagen dan is er geen twijfel over mogelijk dat het hebben van je eigen email lijst één van de belangrijkste factoren is. Wanneer je wilt gaan promoten, dan is de realiteit dat je of een lijst van jezelf hebt, of overgeleverd bent aan degenen die al een email lijst hebben.

List Building op zich is vrij eenvoudig, het is een Multi-Step Proces wat keer op keer werkt wanneer het gebruikt wordt.

Een Target Audience

Een doel wat je niet ziet kun je ook niet raken. Je zult dus duidelijk moeten weten wie je doelgroep is.

En de beste manier om daarachter te komen is om een profiel te schetsen van de persoon die het meest waarschijnlijk zich zou aanmelden om je informatie te ontvangen.

En hier zijn een paar verhelderende vragen die je je daarbij kunt stellen…

  • Wil je mannen of vrouwen bereiken, of beiden?
  • In welke leeftijdsgroep bevindt zich jouw ideale prospect?
  • Wat is hun grootste probleem in relatie tot hetgeen jij biedt.
  • Hoe biedt hetgeen wat jij biedt een oplossing voor het probleem wat zij hebben?
  • Wat voor alternatieven tot wat jij biedt hebben zij?
  • In welke fase van het bevinden zij zich? Newbees of hebben ze al ervaring met wat jij biedt?

Hoe beter je je ideale publiek begrijpt, hoe beter je in staat zult zijn om hen te bereiken.
Maar het gaat uiteraard om meer dan alleen het bereiken van je prospect- Hen goed begrijpen en weten wie ze zijn betekent dat je hen kunt bieden waar zij naar op zoek zijn en wat zij nodig hebben, en waar ze het beste op zullen reageren.
Het hebben van een gedetailleerd profiel van je ideale prospect betekent ook dat je hen op maat gemaakte content kunt leveren en je relatie met hen kunt opbouwen en versterken, zowel direct als door de loop der tijd.

Geef Iets Van waarde

Mensen melden zich sneller aan op je lijst wanneer je hen iets aanbiedt wat voor hen waardevol is. ( Lead Magnet)
Ze hebben tenslotte een “probleem” en zijn op zoek naar een oplossing, anders zouden ze niet op je site gekomen zijn.

Geef ze daarom ook iets wat voor hen waardevol is, iets Unieks.

Dat kan een gratis rapport zijn, of een video of een ebook, of wat dan ook. Hoe meer je je bezoeker kunt betrekken in de informatie die je deelt, hoe beter het is.

Verkeer Naar Je Opt In Formulier

Je wilt uiteraard mensen op je lijst die al gedemonstreerd hebben dat ze op zoek zijn naar wat je te bieden hebt.

Om die reden is bijvoorbeeld Ezine adverteren ontzettend effectief. Mensen die al op een Ezine zijn aangemeld in jouw Niche zullen zeker ook op jouw lijst inschrijven wanneer het hen dichter bij hun gewenste doel zal brengen.

Wanneer je nog gerichter wilt werken en meer controle wilt hebben over de doelgroep op wie je je richt. Richt je dan op Facebook advertenties.

Facebook advertenties zijn zeer gericht en zeer kosten effectief om je email lijst op te bouwen.

Er zijn uiteraard ook talloze gratis methoden om je email lijst op te bouwen als je een beperkt budget hebt. Ze vereisen echter wel meer werk, tijd en energie van jouw kant , en leveren doorgaans niet zo snel resultaat als de betaalde methoden.

Wat Als Ze Eenmaal Op Je Lijst Staan?

Wanneer iemand zich heeft aangemeld op je lijst zul je een relatie op moeten bouwen met die persoon door hen e-mails te sturen die hen dichter bij het door hun gewenste doel brengt.

De e-mails die je stuurt dienen gericht te zijn op wat het is wat zij willen, niet wat jij wilt. Kijk mensen kopen uiteindelijk alleen je product of dienst als ze je vertrouwen en er zeker van zijn dat jij de persoon bent die hen kan helpen datgene te verkrijgen wat het is dat zij willen.

Je lijst continu spammen met je product en “Koop Nu”is dan ook de snelste manier om de mensen weer net zo snel te laten uitschrijven als ze zich hebben ingeschreven.

Je berichten dienen voornamelijk gefocussed te zijn op het helpen bereiken van de doelen die je lezer heeft.
Wanneer goed gedaan is het bouwen van een email lijst een natuurlijk proces wat vrij simpel te doen is.
Focus eerst op de kwaliteit van je lead, en daarna op de kwantiteit.

De grote van je lijst zegt namelijk niets over de effectiviteit en de responsivnes van die lijst.

Je wilt dat de mensen je e-mails lezen, je wilt waarde geven, een relatie en vertrouwen opbouwen en dan komen de mensen op je lijst vanzelf naar je toe om je producten en diensten bij je af te kunnen nemen.

Wil je meer tips en strategieën leren om een effectieve email lijst op te bouwen, en hoe je prospects genereert die klaar zijn om van je te kopen, meld je dan nu hier direct aan voor de Gratis Online Marketing Training.

Start Direct Nu Het Nog Gratis Is


Vul hieronder simpelweg je gegevens in en we sturen je direct toegang tot je training.

Ben jij al gestart met het opbouwen van je maillijst? En wat is de beste Leadmagnet die jij ooit ontvangen hebt in ruil voor je aanmelding? Laat een berichtje achter op onze Facebook Pagina.

Geef een reactie